16 Haziran 2015 Salı

Nokia Lumia 920 / windows 8.1

Beton yığınlarının arasında, açık cezaevi misali hayatlarımız içinde geçmişten bugüne değişen pek çok şey gibi iletişim de farklı boyutlara taşındı. İletişimde en çok kullandığımız,iyisiyle kötüsüyle, mobil telefonlar pek çoğumuzun elinde. Bu telefonların bazı modelleri öyle akıllı ki onlara sadece telefon demek teknolojiye hakaret olur. Ve o kadar pahalılar ki bu durum emeğiyle geçinen bizlere de hakaret olarak algılanabilir.  

Büyük bir rekabetle bu cihazlar her geçen gün geliştirilip, yeni özellikler eklenip piyasaya sürülüyor. Biz kullanıcıların pek çoğu hiç kullanmadığımız bu özellikler nedeniyle büyük paralar ödüyoruz. bizi satın almaya teşvik eden ihtiyaçtan çok gösteriş ve prestij kaygısı.

Ben de burada 6 ay önce alıp kullanmaya başladığım telefonumdan bahsetmek istedim. Gösteriş olsun diye değil, bu tip bir telefon almak isteyenlerin değerlendirme yapmalarına yardımcı olmak için. Sonuçta pek çok şeyin elektronik ve sanal ortamda yapılabildiği günümüzde bu akıllı telefonları kullanmak büyük bir zaman tasarrufu sağlıyor. Aynı zamanda sosyal, siyasal gündem takip edilip, şehrin keşmekeşinde kolaylıklar sağlıyor.

Bu sosyal mesajdan sonra çok fazla teknolojiden anlamasam da telefonumdan bahsedebilirim.

Smart Phone denen bu akıllı telefonlar bildiğim kadarıyla üç işletim sisteminden birini kullanıyorlar:  Android, IOS ve Windows phone.  Telefonların çoğu android sistemi kullanırken Apple firmasının ürettiği telefonlar IOS işletim sistemini kullanıyor. Microsoft'un satın aldığı eski aşkımız Nokia'nın akıllı telefonlarında ise son zamanlarda Android de kullanılmakla beraber  Windows Phone 8.1 işletim sistemi kullanılıyor. 

Andorid ve IOS'a az çok aşina olduğumdan daha farklı ve benim için keşfedilmemiş olan windows işletim sistemli, Nokia Lumia telefon tercih ettim. Ve pusuya yatıp uygun bir kampanya denk getirip, ben de akıllı bir telefon sahibi oldum. Kullandığım 6 aylık süre boyunca iyi ve kötü olarak özelliklerini aşağıda sıralıyorum. 



Model: Nokia Lumia 920

İyi yönleri:
---------------

Ekran çözünürlüğü ve canlılığı iyi

Fotoğraf ve arka kamera  çok iyi

Ses kalitesi iyi

Stabil bir telefon

Hızlı, takılma ve donma yapmıyor

Dokunmatiği iyi

Menüler ve arayüzünü beğendim Android'e göre daha derli toplu

İnternet ile sekronizasyonu iyi ve pratik

32 gb. dahili hafızaya sahip


Kötü yönleri:
----------------

Diğer telefonlara göre daha ağır ve kalın

Uygulama çeşitliliği ve kalitesi olarak diğer işletim sistemlerine göre zayıf kalıyor

Oyunlarda çok ısınıyor

Bütün büyük ekran telefonlar gibi tek elle kullanılması zor

Pili 1 gün dayanıyor








Bumerang - Yazarkafe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı seçeneklerdeki Anonim sekmesine tıklayarak kayıt olmadan yapabilirsiniz..